20.11.14

ÇİKOLATALI TATLI KALPLER


Sizde evinizde kendi  çikolatalı kalplerinizi yapmak ister misiniz ? :) . Öyleyse hadi başlayalım.  Tarif kız kardeşime ait.  Kendisinde bu tarifin yıldız şeklinde olanını yedikten sonra önceliğim kalıp aramak oldu. Sonra bu kalpli kalıbı  görünce bayıldım ve hemen aldım denedim . Sonuç harika. 
Yapılışı resimlerden de anlaşılıyordur ama yine de kısaca bahsedeyim.

MALZEMELER:
1 paket çikolata ( ben bitter çikolatayı çok seviyorum)
1 paket kakaolu kek ( istediğiniz çeşit kek olabilir evde de yapabilirsiniz )
yarım çay bardağı süt ( keki ezip biraz toparlamak için )

YAPILIŞI :
Önce çikolatamızı eritiyoruz. Sonra kekimizi bir kaba alıp üzerine yavaş yavaş süt ilave ederek çatalla eziyoruz. Sonra kalıplara 1 'er tatlı kaşığı çikolata döküyoruz. Çikolatanın üzerine de kek ilave ediyoruz. Bu şekilde 2 saat derin dondurucuda bekledikten sonra kalıplardan çıkarıyoruz. Kalıptan çıkardıktan sonra da bir tabağa alıp buzdolabında saklayın. Tabii kalırsa :)

*** Benim kalıbım 12' li ve kullandığım malzemelerden tam 12 adet çikolatalı kek çıktı. 




8 yorum:

  1. Pratik lezzetleri çok seviyorum,hemen kalıp bulmalıyım.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtap Hanım , aynen bende çok seviyorum pratik ve lezzetli tarifleri. Her zaman bol vaktimiz olmuyor mutfağa girip uzun uzun bir şeyler yapmaktan için..
      Sevgiler...

      Sil
  2. harika olmuş iştah açıcı çok pratik çok beğendim ellerinize sağlık sevgiler....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için ... Sevgiler..

      Sil
  3. Beninde en sevdiğim çikolata eti karammm:) bende sık yaparım bunu ama hiç kalıpta yapmadım genelde yuvarlar fıstık hindistan cevizi ya da ne varsa ona bular mink renkli kağıt kalıplarda servis ederim kalıpta güzel fikir... afiyet olmuştur zaten ellerine sağlık... .çok öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy canım benim ikimizde bitterciymişiz :) Yapıldığı gibi bitti aynen . Çok öptüm bende seni...

      Sil
  4. Unos bombones ricos, ricos.
    Besos desde España

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep